söndag 16 oktober 2011

Uppe tidigare än tuppen, skånegrabben lookalike ;)

På söndags morgon redan vid 06.00 stod jag vid bussen igen, redo för en åtta timmars arbetsdag. Det var kallt denna morgon och frosten låg vit bitvis.

Bussen kom äntligen och det var inte många passagerare på den. Det märktes det var tidigt helgmorgon.

Utanför stan, där jag anlände, låg frosten ännu tätare vit på marken.

Men, hallå!!! Man har tydligen en dubbelgångare med samma yrke och samma yrkeskläder. Jaha, så nu vet man att man har en lookalike. HA HA

Nja, din lurige lille filur.....det är något skumt här!?!?!
Detta sa vi samtidigt och han räkte upp sitt finger samtidigt. Enda skillnaden är att jag räckte upp min vänsterhand och han sin högerhand....så där missade han lite....haha.

Satt en stund på en bänk vid parken vid Malmö opera f.d. stadsteater. Solen lös gött och drickan smakade verkligen gott.

Här ligger mysiga äldre hus i området.

6 kommentarer:

  1. Kul bilder i spegeln, eller, var det verkligen en dubbelgångare? Det där med fingret var ju skumt.....hehe

    SvaraRadera
  2. Myran

    Tycker synd om min spegelbild som måste se ut som mig...stackars...haha.

    Ja jag gillar skoja till det så ibland, annars blir livet FÖR tråkigt. Men visst är skoj och humor en "kick" i vardagen???

    SvaraRadera
  3. Dubbelt upp av en så glad och positiv människa som Skånegrabben kan väl knappast vara fel..? Ännu bättre vore det förstås om han med högerfingret kunde dra hälften av ditt arbetslass ;o)

    Upplyftande att se att även ni där nere "i tropikerna" börjar få det kallare, för konstigt nog känner man sig mindre ensam i vinterkylan när man vet att även andra får frysa lite.

    Ha en bra vecka, hörru!

    SvaraRadera
  4. Nina/Stjärnkraft

    Ha ha, jo jag försöker alltid vara glad och är faktiskt för det mesta glad. Då menar jag inte leende glad utan allmänt nöjd och glad. Han med högerfingret, dubbelgångaren, är allmänt lat och så kommer han alltid fram då han själv vill. Det är så svårt fånga honom också och ge honom en spark i rumpan, då kanske han blir arg och går i många bitar. :)
    Här börjar bli kallt och i dag åker dubbdäcken och nya fälgarna på. Vi fick inte plåtfälgar till bilen då vi köpte den utan har krängt av och på däcken på samma fälgar.
    Det är ju verkligen här nere i Skåne som dubb behövs, då vi oftast får regn innan kyla och det blir grisigt halt. Så snö på all det sen....uj uj. Dubb är ingen 100% garanti för skydd men lite mer än friktionsdäcken. Då sverige inte tillåter dubb mer emigrerar jag eller säljer bilen, för olyckorna har ökat markant sedan friktionsdäcken kom.

    SvaraRadera
  5. Haha, håller med Nina angående arbetslasset :D
    Frost så långt söderut redan alltså, ujuj hur ska denna vinter bli?

    SvaraRadera
  6. Anki

    Hoppas det blir en kall och snöig vinter...mysigt. Annars kommer ju inte tomten fram med sina renar och så kan jag inte få alla mina skojsiga julklappar jag skrivit ner på min önskelista. ;)

    Nja, kanske tur att man inte har en dubbelgångare, hade inte stått ut och se mig själv alltid...haha.

    SvaraRadera