lördag 29 oktober 2011

Jag mötte en följare och bloggare!!!

Nu är jag botad från denna konstiga sjuka.......

...och är nästan helt återställd. Som om detta nyle vore bättre?

I går såg jag att ventilen i badrummet var igentäppt av damm. Så jag öppnade den och såg till min förvåning vad som fanns innuti.

Godispapper.

Pinnar och fjädrar.

Brödbitar och chips. Därför skall man inte kasta mat till fåglarna för dom släpper ner det i ventiler och vrår. Det lågt även larver, döda, men äckligt.

Vek också kartongerna, köpta på IKEA. Dessa skall vi packa om sakerna på vinden, där behövs att städas.

IKEA hade skyltat priset lite konstigt på dörrarna. Sista nollan satt på en av dörrarna och när man öppnade försvann den bakom den andra dörren. Så priset reduserades ännu mer...haha.

Denna oförargliga lilla kinesfigur skall försvinna från påsen? Vad har den gjort för ont mot någon????

I dag var jag ute ännu en gång i Hyllie för att följa bygget som jag gillar kolla på. Garaget hade klätts med färgat glas.

Info på en del av det som skall byggas i området.

Emporias konstiga utformning får mer glasklädsel. En märklig form.

Snart är det dags för skyskrapan i Hyllie, men först skall stora huset i bakgrunden bli klart. Detta blir också gult, vitt och blått som det i förgrunden.

Här börjar bli lite liv och cyklarna börjas samlas mer och mer.


Nya Mässan ser inte stor ut men är enorm.

Parken vid vattentornet är nästan klar. Det kommer nog bli fint om ett par år, då växterna fått växa till sig lite.


Denna konst, gjord av mosaik, fanns på muren som delar parken med stora vägen.


Färgglatt.


Det som är bevarat från förr är denna pileallé. Tror här gick ånglok förr. Så nya spåren går bara en bit ifrån de f.d gamla.


Senare på dagen följde min mamma, Monkan, med mig att plocka nypon. Monkan fick ihop rejält.

Det lös rött överallt och det var lätt att plocka.


Denna fasan var totalt orädd.

Här blir till en hel del soppa. En handfull bär räcker till 4 portioner soppa.

Emma hade varit med i Hyllie och plockat bär också, så hon var väldigt trött. Men en kul sak vill jag gärna berätta som jag tyckte var väldigt trevligt och kul. När min mamma och jag plockat klart bären traskade vi runt kvarteret för att rasta Emma. Så kom en blond tjej på cykel fram och frågade mig om jag var "Skånegrabben" och om det var Emma jag hade. Jo det var det ju. Hon blev även paff över att jag hade min mamma MONKAN med mig, som hon också kände till och som hon en gång började följa tidigt.
En pigg, allert och positiv tjej med energi som lös om henne, tjejen som har bloggen "Livet med Axel och Signe.
Kul att ses och snacka....Tack Petra...."sätt på kaffet".

Brorsan bjöd på bio i kväll. Premiären på Tintin. På stora biosalongen Royal.


En mycket välgjord film och i 3D. Väldigt bra....

Bomber och granater!!! Nu är det dags att slagga.

6 kommentarer:

  1. Oj, detta var ett digert inlägg! Trevligt att höra att du piggat i och även att du stötte ihop med Petra :o) Ibland är världen liten, eller hur?

    Så Monkan har skördat ännu mer nypon? Att hon orkar?! Jag tyckte det räckte gott och väl att ta hand om det dryga halvkilo jag plockade.

    Läskigt så mycket mojs det finns bakom ett ventilgaller. Man kan ju förstå varför inomhusluften i luftkonditionerade utrymmen kan bli ohälsosam om rören inte rengörs med jämna mellanrum!

    SvaraRadera
  2. Det var jättekul att träffa dig, Emma och Monkan!

    SvaraRadera
  3. Nina/Stjärnkraft

    Visst är världen liten Nina. Men det var verkligen kul att stöta ihop med bloggaren (Petra). Text är text men ett personligt möte är ändå lite mer speciellt. Så det var verkligen trevligt.

    Ja mamma skall visst göra lite olika saker av nyponen och kanske kanske vi får se vad i ett inlägg framöver.

    Det fanns så mycket skräp i ventilen att den var igentäppt. Inte fåglarnas fel så, utan personer som kastar skräp coh bröd ute. Dom förstår inte vilken förödelse det gör.

    SvaraRadera
  4. Petra

    Detsamma...väldigt trevligt ses. Kände igen dig nästan direkt.... ;)

    Kanske ses mer, är ju ofta åt det hållet.

    SvaraRadera
  5. Haha, vilket sammanträffande! Jag var ju på kurs i veckan om "Cykeln i staden" och då tog faktiskt en cykelkille från Malmö upp en bild på just den cykelbanan och nämnde pilallén! Han sa att det var precis som du skrev: en gammal banvall. :)

    SvaraRadera
  6. Jo

    Ja men där gick ett tåg likaså där Södervärn, busstorget, ligger gick diesellok ner till Ystad. FRån pildammarna och seden förbi sjuhuset, Södervärn och ut mot Jägersro.
    Farfar och jag cyklade till södervärn och kollada när bommarna gick ner och när tågen kom.

    SvaraRadera