lördag 15 oktober 2011

Frost, grillad korv och luftballonger.

I morse var marken vit av frost då jag tog ut Emma på morgontur.

Sedan på denna lördag skulle jag iväg för att jobba. Det skulle bli en utflykt i dag som jag anordnat. Här väntar jag på bussen.

På väg dit såg vi en himla massa vindkraftverk. I början hatade jag dessa torn men i dag är dom rätt tjusiga. Kanske inte när dom står så här tätt men när dom är mer glest plaserade.

Målet för utflykten var Fulltofta. Ett område mellan Höör och Hörby och där man kan fiska i dammar efter aborre och öring. Här kan man också tälta, grilla och vandra i skogen.

Utsikt från grillstugan, som finns att låna helt gratis.

Den erhåller även en öppenspis och ved, som värmer upp huset. Nice, när det är skymning eller kväll och man vill njuta med lite mat och utsikt, så brinner det i spisen och värmer upp härligt.

Här ryker det lite grann. Jag har fått igång elden.

Så här ser öppna spisen ut.

Korven lades på grillen och solen lös i höstvädret. Fiskespöna var laddade och hungern på topp.

Nu brann det mer i stugan och det var riktigt varmt där inne.

Här finns så att man kan hyra hästar att rida på.

I bilen på vägen hem såg vi två luftballonger. Men en av dom tycktes ha fått problem.

Denna ballong. De eldade på utav attan men den dalade mer och mer ändå.

Just såhär är vindkraftverken vackra. Just dessa med grön fot har Kockums gjort.

I dag blev det även nya varma och sköna skor.

Emma hade varit med daghusse i dag i hela fyra timmar. De hade gjort stan och daghusse hade haft med henne till Expresso house och bk....hm, inte ens jag hade vågat det. Men allt gick bra. Här på bilden sitter hon fint på bussen och är på väg till stan...haha. Hon har precis börjat åka buss igen......

8 kommentarer:

  1. Vilken fin utflykt du anordnat. Och snygga skor har du köpt, det måste man ha. Och dom där vindvisparna tyckte jag inte heller om i början, dom surrar, men dom är ju så klart bra. fast ibland är dom lite många.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Härlig utflykt!! Mysigt litet hus:)

    Läste ett äldre inlägg om ditt hjärta mm. känns som att du tyckte det var skönt att få skriva av dig. Och det var en NYTTIG läsning TACK för det!
    Hoppas inte något tillstöter, utan att du nu får vara frisk!!!!!!

    Fortsatt trevlig söndag!
    ,Eva

    SvaraRadera
  3. coolt jue:) en kändis man pratar med:) Inte för att va sån men du ser lite skum ut på din bild hehe

    SvaraRadera
  4. Snäckskalsdalen

    Det brukar vara skönt och avkopplande åka till dessa trakter där Fulltofta ligger. Det är för att naturen är helt underbar där. Det är inte svårare att åka dit än till Bokskogen utanför Malmö. Här får man skogs och riktig naturmiljö, men Bokskogen ger bara rekreation.

    Skorna var ursköna och har inte gett skav. Det brukar annars skor göra på mig.

    SvaraRadera
  5. Mina dagar

    Hjärtbarn och hjärtpatienter har något i sig alla, att få snacka om sitt hjärta. Det ger stöd, tröst, förståelse och information. Kanske jobbigt och tjatigt ibland för omgivningen men min blogg är om mig och då vill jag även ta upp detta. Jag är öppen med det mesta.

    SvaraRadera
  6. Chili

    Tack för din ärlighet om bilden på mig, det har jag fått höra från många håll att jag ser grym ut ibland. Kanske därför man får sitta ensam på bussen, utan någon bredvid mig, fast bussen är full. Det händer alltför ofta..haha.

    Bilden jag har här på bloggen är från provfilmningen till Filmlance och av Arne Dahls böcker. Där jag skulle provfilma för en av huvudrollerna.....de du...utan utbildning inom teater och film fick jag den chansen...stort ju.

    Sen ja, har varit med i många Wallander och spelat vän till Pernilla August och Rolf Lassgård m.m. i filmen: Det enda rationella och hamnade tillochmed på bioplanschen.
    Den inspelningen varade i två dagar och jag fick nöjet ha Pernilla August som bordsdam vid middagsätandet i pausen...uuuuurrrr trevlig tjej.

    SvaraRadera
  7. Vilket mysigt ställe. Jag gillar att fiska. Särskilt att sitta på en solvarm klippa och meta abborre. Det är riktigt avkopplande.

    SvaraRadera
  8. Anki

    Ja att fiska och framför allt meta är sååå himla rofullt. Det får mig att hämta nya krafter och andas ut all negativt och hämta in positivt i sinnet.

    Har fiskat sen barnsben i en sjö som heter Bosarpssjön som ligger i närheten av detta ställe. Där hade mina mor och varföräldrar sommarstugor. Morfar hade först en fin gammal eka som vi rodde ut i en massa. Tillochmed min gammelmorfar rodde ut i den, så att så pass gammal var den. Men sen fick morfar en större och mer skraltig blastbåt, den var inte alls charmig men den dög att ta en sväng med. Men gissa vad gäddor och aborrar man fick.

    SvaraRadera