onsdag 12 oktober 2011

Emmas inlägg!!!

Emma har mest latat sig i dag. Hon var lite i hundgården hemmavid och sniffade runt.

Kollade runt, kollade efter lite kompisar.

Skulle precis till och skälla, därav hennes min.

Drömande Emma? Stod nog och drömde eller tänkte.

Vi gick hem till mina föräldrar Emma och jag. Pappa hade hyrt en lift för att kunna måla oc byta vindskenorna på huset.

Här sågar han av den bit som skall ersättas med ny.

Undertiden låg Emma på sin filt i trädgården. Minuterna efter denna bild låg hon och sov och gjorde så nästan hela tiden, men i olika ställningar. Hon hade säkert jätteskönt.

8 kommentarer:

  1. Det är bra Emma, man ska inte förta sig.

    SvaraRadera
  2. Cici

    Emma är en riktig latmsak, när hon lägger den sidan till. Men egentligen är hon energisk, klok och mycket snäll....men det är mer kul säga hon är klumpig, knasig och korkad...hahaha

    SvaraRadera
  3. Emma verkar vara en riktig karaktär!
    Jag har försökt kommentera hos dig ett par gånger tidigare i veckan, men allt jag skrivit har bara försvunnit... Pffffssshhhttt, rätt ut i rymden bara.

    SvaraRadera
  4. Anki

    Ja jag har inte gjort någon inställning på min blogg så jag vet inte varför det är svårt ibland att kommentera mina inlägg. Men kul ändå att det lyckades till slut.

    Ja Emma är en riktig karaktär och klok, mer klok än man tror. Ibland tittar hon på en när man talar till henne som om hon förstår allt man säger.

    SvaraRadera
  5. Jag tror att våra fyrbenta vänner förstår mer än vi tror :D
    Jo, jag ville säga förut (i kommentarerna som försvann) att min gubbas ju bytte en hjärtklaff i mars. Han gick med nån virus hela förra sommaren som aldrig gav med sig. Till slut blev det dubbelsidig lunginfammation och bakterierna började gå på ena klaffen. Hade han fått rätt antibiotika från början så hade det inte hänt ... Han är ok och jobbar igen, men det ställde ju till en massa oro och onödigheter under en lång tid för att den ena inom sjukvården inte hade koll på vad den andra gjorde ... Och så höll jag med om att Nina är en sjusärdeles klok och empatisk kvinna!
    Kram på're!
    PS: Nu kopierar jag det här innan jag skickar så jag har det kvar ifall det bråkas ikväll igen ...

    SvaraRadera
  6. Anki

    Ja djuren är ibland klokare än oss människor.

    Det som oroar mig lite med ny klaff är att man skall på något vis känna av den, på ett negativt sätt. Har förstått att man mår bättre med ny men ändå att man skall känna att den är där hela tiden. Virus är rena faran om man har hjärtåkomma, fy attan. Min klaff är svullen, vet inte varför men det har gjort att den lossnat och hjärtat pumpar på och flimmret ökad...och det är absolut inte bra.

    Jag håller tummarna att man kan bli lika gammal som alla andra och få komma på äldreboende och kissa ner sig och snacka saker man glömmer efter 4 minuter igen och ta rullatorn och gå in i fel rum och måste sova med sömnpiller...hahahaha

    Ja Nina har empati, klokhet m.m. Som jag sa är jag glad hon är följare här hos mig och att hon är vän till min mamma....det gör mig glad.

    SvaraRadera
  7. Ny klaff= nytt liv!

    Gubben fick ju en mekanisk klaff. Vid kontroll häromdan så visade det sig att den läcker en liten aning, men det var visst bara normalt efter så kort tid. Han är riktigt pigg nu i alla fall. Det enda som märks är att om han har stressat eller tagit i med nånting så hörs klaffen när pulsen gått upp. Han tickar som en klocka ... Vi skojar om ifall vi ska flyga nångång så bir det problem. Han låter som en tickande bomb ...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Anki

    Haha....tick tack...ja det har jag också hört den skall göra. Men det får man stå ut med om man vill leva friskare.

    SvaraRadera