söndag 23 oktober 2011

Berg, skog, mölla och foton utan färg.

Vi var på Mösseberg och gick i går. Det var en skön tur i skogen.

Konstigt, det har kommit småskott och grenar på ett liggande dött träd.

Testar lite svart & vitt igen.

Jakttornet var tomt fast älgjakten hade börjat nu den tioende.

En stolpe kan bli lite speciell på svart & vitt foto.


Eller en kotte?



Detta motiv är typiskt ett motiv som min bror målar på sina oljemålningar och samma färgnyanser m.m.

Jag gillar också ha ett föremål i förgrunden som gör ens ögon uppmärksamma och sen en fin bakgrund.

Här går en massa elledningar.


Denna buske lös fint vitt, men jag vet inte riktigt vad det är för växt.

I dag söndag, gick vi ut med Emma i ett ännu mer fint höstväder. Temperaturen låg på ungefär 6 grader.

De gamla träkåkarna ligger tätt i detta område.


Rantens sybehörs butik var mysig.


Denna port gillade jag.

Inklämd låg Allianskyrkan.


Vi gick vidare och svängde upp mot gamla möllan.


Utsikt från mölleplatsen.


Svart & vitt igen.




Falköping har också en amfiteater som används inte så ofta, men mest till 6:e juni.

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder, tack! Visst är det nåt särskilt med svartvita bilder. Jag gillar särskilt porträtt i svartvitt.

    SvaraRadera
  2. Nu är det väl snart dags att byta till vintersulor.Vad gäller ang.slitbanan på vinter-skodon? (3,5mm ?)

    SvaraRadera
  3. Anki

    Ja jag skall prova porträttbilder senare i svart vitt......skall bli kul

    SvaraRadera
  4. Fån Rahden

    Ja om du menar vintersulor på bilen så har jag gjort det för en tid sen, som jag också bloggat om och berättat nyligen. Skaffade ju plåtfälgar och dubbade däck, nya.

    Angående skor så har jag nya vintersulor där med.

    SvaraRadera