torsdag 13 oktober 2011

Lite grann från ovan!!!

Går på halvfart just nu, flera av er läsare vet ju säkert varför. Men ett litet inlägg skall det bli varje dag i alla fall. Här fotar jag uppe från en gammal fabriksbyggnad i Malmö, som idag är en skola.

Ville visa lite uppifrån också. Miljöerna här i Malmö är inte bara vackra utan är så här blandade med grönska ömsom asfalt och annat. Mycket som inte kommer med på bilder tagna längs med marken. Då är det mer översiktligt att få vyer från ovan.

Jo, så var vi på lilla torg igen. A ville återigen till Fridays restaurangen på lilla torg. Här ser vi andra uteserveringar.

Ljus och värmebrännare stod överallt och folk satt ute och drack och åt lite härochvar.

Detta paket fick man innan maten. Innehållande våtservietter och tandpetare.

Bilderna på maten gjorde sig inte rättvisa så jag la inte in dom här. A tog hamburgare och jag en köttbit. Men här är A:s glass som kom som desert.

Emma var ute på egen hand i kväll och hon var inte hemma vid 21.00 då vi kom, fick veta att hon kommer vid 22.00 tiden. Hon är ute med daghusse och slår runt.....vår lilla Emma får säkert känna sig vuxen ett tag i kväll som klarar sig utan husse och matte...ha ha, lilla gumman.

4 kommentarer:

  1. Gillar verkligen dina bilder. Det är alltför sällan jag åker ända ner till Malmö och verkligen ser hur stan ser ut. Senast var i somras när jag åkte tåg till Kastrup och då hinner man ju inte se nåt. Dessförinnan var det i vintras när det var Idolfinal och då var det en fruktansvärd snöstorm när vi skulle köra hem. Då såg vi definitivt inget kan jag säga.
    Du ska se att allt ordnar sig för dig.
    Ha tålamod och ta det lungt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Myran

    Hoppas du stannar till i Malmö nästa gång så pass rätt tidpunkt att du får njuta staden. Den är inte så hemsk som många vill ha den till, tvärtom...det är en underbar stad i och med närhet till så mycket.

    Ja allt ordnar sig nog men innerst inne är jag rätt trött på allt som jag måste igenom....men men.

    Tack för kramen....skickar en tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Vill bara önska en skön helg till dig och hoppas du får härliga promenader med Emma.

    SvaraRadera
  4. Äppelbom

    Haha..tack..nja helgen består mest av jobb, men har lyckan att ha ett jobb där man kan komma ut och ha variation om dagarna. Så det blir skogen, grillat och fiske i morgon fast det är mitt jobb.

    SvaraRadera