fredag 7 oktober 2011

Jag hittade en riktig pistol!!!

Jag och Emma hade tagit bussen halva vägen till djursjukhuset, på andra sidan stan, och hoppade av vid Augustenborg. Det var duktigt gjort av Emma att åka så långt i bussen med en massa folk. Precis när vi stigit av så hittade jag resterna av denna pistol. JO, en riktig pistol.

Emma och jag var ute i god tid så vi gick lugnt omkring i områdena här ute vid Jägersro/Augustenborg. Hon har aldrig varit här förut så det var mycket nytt att lukta på och det ger ju bra träning för hennes hjärna.

I dessa delar är det tyvärr inte lika rent och städat som de delar där vi bor. Det har alltid varit så och kommer nog alltid att vara så. Det är krossat glas och skräp här i området, men man får vara uppmärksam på det så man inte låter Emma trampa i det.

Nu är vi bara hundratal meter från djursjukhuset. Varför Emma skall dit är för en knuta på örat som vuxit men som nu har gått sönder. Hon opererades för en liknande för några år sedan, därför vill jag kolla den.

Granngården är en kul butik att besöka....allra helst om man har hus och trädgård. Den ligger också här ute i området.

Här har vi djursjukhuset. Det byggdes till förra året och blev både fint och stort. Dom är duktiga här tycker jag.

Nej inte treriksröset men nära på..haha.

Emma surar. Hon vill inte ha munkorg, men det är ett måste ändå. Trots att hon är snäll så kan vilken hund som helst bli arg och farlig när den blir rädd, så vi har alltid munkorg på sjukhuset och i bussen....alltid. Men hon ser kul ut i den.

4 kommentarer:

  1. Det är en riktig pistol alltså, vad gör man då? Säger till polisen?!
    Vilket fint djursjukhus, det ser väldigt prydligt ut och stackars Emma, munkorg, då hade jag också surat. Hoppas det går bra med örat.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jamen, va f*n?! Vem dräller omkring sig en pistol, bara så där?? *ruskar på huvet och fattar noll* Men vilken tur att den saknar magasin. För det är väl det som är borta, såvitt jag kan bedöma av din bild?

    Du är en ansvarsfull husse som "klär upp" Emma när hon ska åka kollektivt. Även om det kanske är helt onödigt gör det samåkningen så mycket lättare för sådana som är hundrädda. Guldstjärna i kanten, grabben!

    SvaraRadera
  3. Snäckskalsdalen

    Ja en riktig pistol. Vi är ju i de delarna där sådant hrä är vardagsmat, då det var ingen överaskning. Ja det blev samtal till "fabror blå". Ville inte röra i skitet, men de skulle komma och ta hand om det.

    Emma gillar inte sin munkorg men som jag sa, även den snällaste hund kan bli ilsken då den är rädd...så för att skydda både henne, mig och omgivningen skall man använda munkorg.....

    SvaraRadera
  4. Nina/Stjärnkraft

    Ja vem dräller omkring ett vapen så? Kan man ju undra. Men skurkar är ju oftast osmarta.....så någon fjant har väl kastat den där. ;)
    Den var mycket riktigt nerplockad och hade bara sitt skelett kvar, men det är ju trots allt ett vapen.

    Alla som har hund, oavsett storleken på den, borde ha munkorg vid vissa tillfällen. En munkorg tas ofta fel från omvärlden, att hunden är aggressiv eller otränd. Men det har inte med det att göra utan som jag sa innan. En rädd hund KAN bli en farlig hund och då tar man det säkra före det osäkra. Vi männsikor kan ju också bli farliga i trängda och rädda lägen, hur snälla vi än är...samma med djuren.

    Tackar för guldstjärnan.

    SvaraRadera