måndag 17 oktober 2011

Träffsäker serie och däcken på!!!!!


Först en liten bildserie om HUR det ibland kan vara att söka jobbet som assistent.....haha.
(Klicka på bilden så kan du läsa serien bättre och upptäcka vad jag menar).

Emma var med så jag rastade henne i parken som fanns dit vi hade kommit.

Sedan skulle det bytas fälgar och hjul. Hade införskaffat plåtfälgar och nya dubbdäck.

Så det blev stället här nere i Limhamn som heter "Däckcenter". Här har jag nästan alltid köpt mina däck, med undantag någon gång på Vianor.

Tre bilar åt gången kan dom hantera. Dom är både snabba och skickliga.

Nu var det min tur och jag ställde bilen så den kunde hissas upp.

Bzzzz, sa det och så var bilen uppe.

Nja, det blev ok. Fina plåtfälgar dessa svarta och navkapslar behövs inte.

Efteråt åkte jag hem till Emma och tog med henne en tur så hon fick gjort sina behov. Höstlöven låg så fint på marken här hemma i parken. Det luktade höst också.

Men Emma luktar nog på annat än höstdofterna.

Sen åkte jag och hämtade A på hennes jobb, ute i Lindängen.

2 kommentarer:

  1. Rolig bildserie och säkert är det lite så....
    Däck ja, hmmmmm.....när är det man måste ha vinterdäcken på, tro.
    Fint väder har ni, vi har grågrått och dimma och blåst.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    Det är faktiskt rätt vanligt det som bildserien säger, så som kille är det svårt hitta jobb i denna branschen..haha. Kanske får köpa peruk och två ballonger? haha

    Vinterdäcksreglerna är: 1 december till 31 mars.

    SvaraRadera