torsdag 5 januari 2012

Vem har varit i soffan?????

I morse upptäckte A att det hade varit någon i soffan och busat....hm, kan just undra vem det är. Vi frågade Emma men hon satt helt oskyldig. :)

Det har regnat precis hela dagen men jag ville ut och plåta. Försiktigt har jag rört mig ute och försökt få några bilder.

Här är jag uppe högt och tar ner på sjukhusets nyrenoverade garage. Inte mycket till trafik i dag.

Man såg bra mycket här uppe ifrån.


I gula huset, till höger, hade farfars syster en matbutik. Ovanför butiken bodde dom också.

Sopgubbarna låg i och tömde och tömde.


Drog till stationen. De hade byggt tuffa glasburar vid perrongen. En del var café och andra var inte ens uthyrda ännu.

Det kom tågresenärer i omgångar. Just nu var här tomt.

Det nya garaget på stationens kortsida är klart.


Tuffa ner och uppgångar, som vanligt.

Pendlarkort läsarna. Bara hålla kortet emot och PIIP så är resan betald.

Nya pågatåget kom från Danmark och skall vidare upp i Skåne. Anlade citytunnelstationen här vid centralstationen.

2 kommentarer:

  1. här har du fått många foto på mitt jobb ! I garaget parkerar jag och under den ligger vår bas....

    SvaraRadera
  2. VellingeMamma

    Oj då....det visste jag inte. Det garaget blev jag och brorsan inlåsta i en gång som unga och det var smällkall vinter och snö. Det kunde man kalla kallt.

    SvaraRadera