torsdag 26 januari 2012

Optimistorkestern

I dagarna åkte jag och A till stan med buss nummer 3. Det var tråkigt och grått väder.

Vi kom till stationen och gick sedan mot stortorget. Det var nästan helt tomt.

Här står  "optimist orkesten" Yngve Lundells konstverk. De har spelat på Malmös gator sedan 80-talet då södergatan blev gågata.

Vi tog oss ända till Triangeln och in på DC, gamla Domus.

På gamla Domus fasad renorveras det. Halva fasaden byts ut.

I dag skulle Emma vaccineras mot rabies plus få sin vanliga vaccination. Hon har eget pass med foto och måste rabies vaccineras om hon skall utomlands.

Munkorg på ALLTID. även den snällaste hund kan bli arg när den är rädd. Här sitter Emma och väntar på doktorn.

Väl hemma igen så sitter hon fint bara för att få ett grisöra att tugga på. Det fick hon också som belöning för läkarbesöket i dag.

När A slutat jobb så stack vi till IKEA. Vi skulle kolla ny byrå.

Men vi gick genom hela IKEA först, det brukar vi göra var gång. Det är väl 31:a gången vi är på IKEA sedan det nya byggdes...ha ha. Jo så många gånger har det blivit ungefär.


Brorsan hjälpte mig bära upp den mycket tunga byrån, då jag inte längre får bära FÖR tungt. Sedan följde jag med och kolla på när min brorson spelade tennis. Här står han, superproffset...hehe.

Fullt ös på tennisbanan. Här är han redo ta emot en serve.

Träningen slut och matchen. Så nu vankas hemgång.

Hemma efter tennisen så monterade A och jag ihop vår nya möbel. Såhär blidde det.

Emma var trött efter sina upplevelser i dag på sjukhuset, så hon slumrade i soffan nu i kväll.

7 kommentarer:

  1. Optimistorkestern var fräck. Jag tillhör de där knäppa människorna som älskar att sätta ihop IKEA möbler. Det är riktiga utmaningar det. Bara det inte innefattar tyg. Då får jag problem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myran

      Ja den där orkestern är väldigt uppskattad av våra turister. Mest av asiater, som oftast står och blir plåtade av varandra bredvid dessa roliga figurer.
      Egentligen vill jag inte ha FÖR mycket IKEA möbler, för jag gillar blandningen av olika möbler från olika föertag. Men nu när vi har Emma (vovven) så är IKEA möbler behändiga, man kan byta ut tyger m.m. om något händer.
      Men har aldrig aldrig fattats en skruv på någon möbel från IKEA....så det där med att det alltid fattas saker håller jag inte med om...hehe

      Radera
  2. Är man hund och har varit hos veterinären, ja, då blir man trött. Är man människa och har varit på IKEA, ja, då blir man trött. Är man ung och har spelat tennis då blir man inte trött, så konstigt det kan vara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snäckskalsdalen

      Ja är det inte konstigt som det kan te sig? he he

      Visserligen känner man sig ung i sinnet ännu men inte fasiken är man pigg ändå efter ansträngning.

      Radera
  3. Först...din kommentar i min blogg: Ja, vibrationsplattor är hägtiga ting. Har jobbat med en tjej som testat den och första 10 gångerna protesterade hon vilt..men allt eftersom så tyckte hon bättre om den.
    Det finns ett ställe i stan som heter Eldorado. De har köpt in en vibrator/ståplatta..där man kan välja om man vill snurra, vibrera, sätta på musik..riktigt cool. Vi har en tjej på jobbet som tycker väldigt mycket om den.

    Sen till din blogg..Malmö.. Kommer på mig själv att jag faktiskt! Saknar stan..inte varit nere sedan jag bodde där en kort period 1998..

    SvaraRadera
    Svar
    1. nina

      Du är välkommen till Malmö och besöka den. Den är ännu fin och det har tillkommit många härliga mat och fikaställen men också butiker och andra kul ställen. Du måste bara besöka parkerna och vårt stora härliga bibliotek i glas.....

      Radera
  4. mote

    I missed your note here in blog...sorry..Welcome to my blog. Hope I can give you a few interesting times.

    SvaraRadera