torsdag 5 april 2012

Månljus!!!

Nu håller man på att riva ett industriområde i Limhamn, för att kunna bygga ännu mer bostäder.

Här har man bland annat tillverkat och designat bensinpumpar.


Detta gamla plank, som stått sen man var liten, kommer snart att falla.

Längre ut mot gamla Cementa så kan man kolla över till Ön. Där har också blommat upp ännu mer bostäder.

Men även här vid Cementas gamla hamn så växer det.

Hamnen har blivit en småbåtshamn.

Jag åkte sen ut till Malmös gamla småbåtshamn. Här finns ett utsiktstorn som jag hade gått upp i. En liten segelbåt kämpar i vinden.

Vy uppe ifrån tornet in mot småbåtshamnen.


Man ser inte Danmark så bra denna dag.

Det fanns många inristningar i tornet.


I dag åkte jag till Bo01. Här byggs ännu. Dessa bostäder har precis blommat upp och några har tillochmed målats.



Bakom Kockums kontorsbyggnad så bygger man ännu ett komplex. Vet inte hur stort detta kommer bli.

Tysklandsbåten har lämnat hamn för att kunna nå tyskland om 8 timmar. Nu ser man Danmark tydligare i bakgrunden.

Längst ute från udden på Bo01 så kan man se in mot Kockums gamla torrdocka, som i dag är bebyggd.


Japanbåtarna med Toyota bilarna jag tidigare skrivit om.



En del industrier är ännu igång.

Efter arbetspasset i dag ville jag ha några härliga nattbilder. Detta är utanför DC Triangeln. Byggnaden till vänster är som sagt DC eller f.d. Domus.

Fick en härlig bild på hotel Hilton på Triangeln. Kolla månens ljus....diggade motivet innan jag fotade och tycker det blev fräckt.

En fin bild på Holmgången också. Davidhallsgatan.

2 kommentarer:

  1. Staden växer ganska fort! Glad Påsk! Neli

    SvaraRadera
    Svar
    1. rose

      Japp den gör så. Väldigt fort som sagt. Men spännande. Glad Påsk själv Neli.......

      Radera