torsdag 1 september 2011

Emma besöker Monkan igen.

Emma ville hem till mina föräldrar i morse. Där brukar vara en kissekatt, men den är tyvärr borta nu. Så får man ju goda korvar, skinkbitar, kötbullar och kakor här också, tänker Emma.

Kanske kanske kissekatten trots allt kommer.....bäst spana lite.

Denna vindflöjel satt på mormor och morfars stuga. De hade tomten och första stugan sen 1958 om jag inte minns fel. Tror att morfar själv har gjort den.....

Mina föräldrars äpplen lös röda och fina.


Huset på framsidan är så fint med de klättrande växterna som bryter av mot teglet.

Även plommonen var knall röda och klara.

Emma njöt på sin filt under förmiddagen....lite sovande och lite nyfiket spanande.

Om, snyft, om man ser riktigt ledsen och oskyldig ut så, snyft, kanske man får en liten köttbulle?

6 kommentarer:

  1. Haha! Hon är verkligen en fena på minspel din kära Emma :oD Men duu, historien förtäljer ju icke om hon lyckades beveka "farmor" och få sig en köttbulle eller två! Fast jag anar nog hur det slutade ;o)

    SvaraRadera
  2. Goa Emma,hon slukade väl kycklinglåret i ett nafs, jag hann aldrig se det.
    Jag förstår att hon saknar kissen,

    SvaraRadera
  3. Nina/Stjärnkraft

    Ja Emma kan verkligen spela med hela sitt ansikte och av någon anledning får hon till slut som hon vill. Jodå, "farmor" slänger till sist fram lite köttbullar och annat gott åt henne...haha

    Ja typiskt mamma, säger att hon inget har att bjuda på ändå dukar hon upp mat som om hon skulle bjuda ett helt kompani..... ;)

    SvaraRadera
  4. Monkan

    Jo kyllingen försvann i ett nafs....

    Kissekattens dofter avtar och Emma ser alltmer förvånda ut när hon kommer hem till er.....stackarn. Vi får skaffa en kise till er igen.....ha ha

    SvaraRadera
  5. Så Emma fick godis att äta! Kan tänka mig det. Tur att hon inte fick äta katt....eller, ja, kanske bara jag katt då. Jättefint med alla gröna klängväxter på huset, det ser så, så, danskt och engelskt ut! Vackert alltså.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Snäckskalsdalen

    Ja Emma får konstigt nog alltid sin vilja fram...haha

    Ja jag älskar mina föräldrars hus och teglet....originellt.

    SvaraRadera