torsdag 15 september 2011

Två timmars tur med hunden.

Emma luktade på något i gräset och jag förstod först inte vad som kunde vara så intressant, tills jag såg vad Emma hade hittat. En död mus.....ett offer för en katt eller annat rovdjur.

I dag gick jag med Emma på stranden och det blåste rejält. Lederna värkte men attan den som ger sig. Fotade medvetet mot ljuset för jag tycker om sådana här molnbilder.

Emma studerade utsikten.

Gripens bågskytteklubb ligger här nere på Ribersborgsstranden.

Här syns gamla "knarkskogen" som angränsar Ribersborgsstranden och till höger låg ett industriområde som nu håller på att bli ett bostadsområde.

Samma här men i riktning åt andra hållet, mot havet till.

Jag vet inte riktigt hur länge Vallmon blommar men det lös massor av Vallmo i dag den 15 september......paff blev jag i alla fall.

En fin plantering med träd har satts. Dels som en allé men också som lite av en park längs vägen.

Blir nog fint när några år har gått och det har växt till sig.

Sen kom Emma och jag in i Limhamn bland den gamla bebyggelsen.

Så småningom lite nyare hus. Här har jag nog aldrig gått och det påminner om sjärnhusen hemmavid.


Geijersskolans entré. Denna entré ser mysig ut med sina gamla bokstäver och statyn.

Vet inte vem som gjort statyn men fin är den.

2 kommentarer:

  1. På Geijersskolan tycks finnas idealbarn.
    Tysta och stilla. Dock, kanske lite stela?

    SvaraRadera