lördag 3 september 2011

Mästerkocken visar hur man lagar till en kalkon.

I går så latade Emma sig i trädgården hos mina föräldrar, efter att ha varit på dagis hela dagen, då jag blivit beordrad jobba. Solen sken och det var härligt väder.

Lite lite nyfiken är Emma, skall helst kolla vad som händer. Så bäst ha ögonen öppna.

Mamma och jag tog en kvällstur. Här ser man hamnen där flygbåtarna förr lade till. Belyst i natten.

Kajen vid Kockums gamla torrdocka står vi nu vid. Här ligger lägenheter, restauranter och småbåtar i dag.

I dag körde jag genom Limhamn för att sen ta mig till Klagshamn.

Stannade utanför ridhuset i Klagshamn, dom håller till i en gammal fabrik.

Emma njöt turen och hade nosen i marken hela tiden. Små bär på träden lös röda överallt.

Det ligger en liten sjö här ute på halvön i Klagshamn.

Jag hittade ingen information om denna byggnad men enligt källor så skall detta vara en sorts kalkugn, då cementfabriken bara ligger en bit ifrån.

Intressant att kolla runt.




Längre ut på halvön finns Malmö vindsurfarklubb. Vi gick lite här också och kollade.



Vindsurfarna stod och höll på att planera och prata.

Bara en vindsurfare var ute på havet.

Emmas dag och vecka har varit intensiv så hon ligger just nu helt utslagen i soffan. Hon fick ett märgben som hon har smaskat på sen vi kom hem.


Nu till er som är matintresserade. Här kommer ett recept på hur man tillagar Kalkon. Svenska muppetkocken visar....ha ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar