onsdag 7 september 2011

Pinsamt pinsamt.....men grattis!!!

I dag när jag vaknade och A också var vaken och vi låg kvar i sängen, så frågar hon mig:
Vet du vad det är för dag i dag?
Genast börjar jag småsvettas och tror jag kollat fel i schemat och skall jobba morgon istället för kväll. Men det var inte det som A menade. Jag undrade om hon hade namnsdag med sitt andra förnamn, jag hade inte kollat almenackan, men icke heller denna sak menade hon med sin fråga. Jag funderade tillochmed på om det var vår tvättdag i tvättstugan idag.
När det flög upp en liten pippi i skallen på mig och jag mindes, kände jag mig både dum, taskig och ångerfull....det var ju hennes födelsedag.
SHIT mamma mia......

Men i alla fall så när jag ändå var iväg på Vårdcentralen för att kolla min ev. skadade hand så köpte jag en bukett till A på vägen hem. Oj vad pinsamt att glömma en födelsedag.

Grattis!!!


6 kommentarer:

  1. Nej, då, det gör inte så mycket, sånt händer jämt här och det går bra ändå och får man sedan så fantastiskt fina blommor är man definitivt förlåten!
    agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jamen, huvaligen! Skämmas borde du! ;o) Fast efter den buketten torde du vara förlåten :o) Hälsa A och gratta från Åland också!

    SvaraRadera
  3. Snäckskalsdalen

    Ja kanske förlåtes det med en blomma men sådana dagar skall helst inte glömmas.

    SvaraRadera
  4. Nina/Stjärnkraft

    Ja du Nina, skämdes det gjorde jag verkligen. Det dåliga samvetet simmade i mig hela dagen, men kändes lite lättare när hon fick blomman. Som tur va så blev det inte "sofflocket"..hehe.

    Skall hälsa till henne.....

    SvaraRadera
  5. Osloskånskan

    Hälsningen framföres......

    SvaraRadera