onsdag 31 augusti 2011

Emmas prommenad......

På Emmas kissetur i dag såg vi att de höll på att riva en bensinmack hemmavid.

Men turen blev för liten så jag körde ut med Emma till Östra Kyrkogården. Här gick vi en lång tur.

Klockstapeln i bakgrunden och i angränsande kvarter ligger mina morföräldrar begravda.

Här är vi uppe vid klockstapeln och blickar ut mot kapellen och kyrkogården.

Här är så lummigt och fint.


Utanför kyrkogården ligger Makedonska ortodoxa kyrkan. Sen gjorde vi inte så mycket mer utan jag började jobba och Emma var återigen hos sin hundvakt med kompis Ceasar.

2 kommentarer:

  1. Emmas och din morgonpromenad ser lummig och fin ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    Ja antingen går jag hela sträckorna med Emma eller så tar jag bilen och utgår från en annan punkt i stan och utgår från denna. Men traskar gör jag mycket ändå och man ser och lär mycket på sina runder, men det har ju med intresse att göra också.

    Det gillar jag att kunna berätta om omgivningen, statyer eller byggnader när man bloggar.....eller när man läser andras bloggar. Gillar lära mig om saker. Det är aldrig fel att kunna "onödigt vetande"...!!!

    SvaraRadera