måndag 22 augusti 2011

Nu trafikerar rullatorn våra motorvägar!!!


Jag måste bara börja med dagens urklipp från nättidningen sydsvenskan.se. Om en dam med rullator som tog motorvägen till butiken. Kunde ändå inte låta bli le lite när jag läste denna artikel. Undrar om hon låg i omkörningsfilen..ha ha

I går var jag på Konsum och ännu står de "Blåvita"  varorna kvar på hyllorna. En skojig sak faktiskt. När dessa kom en gång i tiden var det urbota tråkiga förpackningar, men nu är det lite nostalgi att se dom. På kul köpte jag en "blåvit" mugg att ha till mitt kaffe.

Senare på dagen åkte jag ner med Emma till småbåtshamnen i Limhamn. Vädret var skönt och frisk luft här vid havet.

Alla sorters båtar låg i hamnen.

Solen var på väg till sängs och ännu fanns seglare ute på havet.

En bit bort ligger Ön. Här är nu äntligen 15 våningshuset klart. Det blev faktiskt rätt tufft.

Mittemot ligger äldre byggnader som i dag inhyser Friskis och Svettis.

Här på ön är det mycket mer lugnt än på Bo01 området. Men det ligger lika vackert. Ett tankerfartyg var på väg mot Östersjön.

Höghuset igen och nu var vi på väg till bilen för att åka hem och hålla kväll.

I dag åkte jag, A och Emma till Revinge heds skjutfält, där vi brukar rasta av henne. Emma letade godis, lekte med och grävde ner pinnar och sprang i full fart över fälten.

Hon hade kul och var varm i detta kvava väder.

Men godis är man aldrig för trött och varm för att tigga. Här har hon den typiska tiggarställningen.....hehe.
En riktigt tiggare!!!

Mycket tall här ute på heden.

Som ni läste för ett antal inlägg sedan så drog jag av alla utslitna dubb från däcken och har nu haft dessa som sommardäck, men mönstringen börjar nötas ut. Men så har man sparat på slantarna och de förra årets sommardäck har fått vila. men nu i vinter blir det nya dubbdäck för det behövs på våra isiga och hala vägar.

Ha ha....ville bara se hur bilen såg ut undertill.

Vi har varit nöjda med vår bil dessa fyra åren.

En bit bort fann jag ett gryt. Ett väldigt stort gap för att vara kaninhål, men ja jag vet inte. Kan det kanske vara grävling också?

Svamp är här gott om i år, men oftast inte så många ätbara. Men dessa stolta Fjällskivlingar är fina. Dom är goda. Men viktigt är att dom är fjälliga på hatten och luktar mandel för dom är ruggigt lika vita flugsvampar Amanita virosa.

6 kommentarer:

  1. Det var nog tur för tanten att polisen kom till hjälp. Krutkärring eller inte, motorvägen är nog inte rätta stället att motionera rullatorn på.

    SvaraRadera
  2. hehe jamen rosa é ju oftast en färg som allmänheten anser vara tjejig eller fjollig;) Nästa bil jag skaffar ska nog vara samma färg som kameran hehe

    SvaraRadera
  3. Cici

    Nej jag håller med. men kan inte låta bli skratta lite för det har nog sett väldigt komiskt ut med en tantalanta med rullis på motorvägen....haha

    SvaraRadera
  4. Chili

    Jo rosa anses tjejig. Men i vissa lägen kan färgen vara cool. Jag hade en knall röd mobiltelefon innan och gissa vad mina arbetkollegor terrade mig..haha.

    SvaraRadera
  5. Hihi! Visst är det skoj att de tagit in Blåvita grejer igen. Som en liten trip down memory lane. Antar att det är under en viss tid, men det var roligt att se dom i butiken! Och vist tyckte man att de var lite tråkiga när det begav sig... :)

    SvaraRadera
  6. Paula

    Ja fy man ville nästan inte ens ta i förpackningarna på den tiden och allt såg mycket mindre aptitligt ut. I dag är det ju nästan lite nostalgi fast dom är lika tråkiga. Ja det är bara under viss tid.
    Det konstiga med saker som funnits men som kommer igen är hur folk agerar. Som med tuggummit TOY....det försvann och plötsligt så saknar alla det och snackar om det. Så kom det tillbaka nyssens och nästan ingen köper det...hehe....mysko.

    SvaraRadera