torsdag 9 augusti 2012

På sjön

Vi hade kört runt så mycket och varit av på så många ställen att vi ville göra något i närheten ocn något helt annat. Emma fick sig en lång tur.


Så grillade vi. Denna kväll var faktiskt näst intill myggfri.

Ja, just den myggan som fanns skulle typiskt nog landa i pannan och sickas.


Dagen efter hyrde vi en motorbåt. Emma invigde sin flytväst. Men efter några hundra meter så ville inte Emma mer och vi fick åka och lämna henne i stugan.

Sen for vi ut igen på den stora Sandsjön.



Det var härliga vyer och vi hade strålande sol under färden.


A njöt också i stora drag.




A ville också köra lite, så det fick hon.

Jahapp, ja såhär blir det när man tror man stängt kameran. Ha ha.



På kvällen åt vi hemmavid, på värdshuset.


Renkött med pressad potatis tog jag.

Lax och pressad potatis till A.


Lokalen var öde men mysig och kvällen avslutades med vår goda mat.

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder och god mat! Jag tycker om båtturen, så vackert. Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snäckskalsdalen

      Den där båtturen var underbar. Vi hade toppenväder hela turen och njöt allt vi kunde. Det var en rejält stor sjö så det tog ett par timmar att utforska den.

      Radera
  2. Gillar skarpt bilderna på vattnet
    Personligen skulle jag aldrig kunna bo på ett ställde där det är långt till havet

    Hoppas allt är bra med er alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. zoega59

      Det är skillnad på hav och sjö. Jag gillar faktiskt båda men de båda har olika charm. ;)

      Radera
    2. Märk inte ord, grabben!!
      Ibland uttrycker jag mig korkat.
      Men närheten till vatten är viktigt för mig, utan vatten inget kaffe b.la

      Radera
    3. zoega59

      Oj nej nej jag märkte inte ord.....det jag menade var att jag tycker det är skillnad på sjö och hav. Det var så jag menade. Alltså att sjö flör mig är vatten att njuta av en stund i en lite utombordsbåt eller eka, sitta och meta eller kastspö. Havet för mig är att bada, sola och mer motorbåt och fart och fläng....det var så jag menade att det var skillnad mellan sjö och hav. Ibland blir saker fel i text.

      Radera