lördag 5 maj 2012

Kuack Kuack hördes det överallt.......

I veckan har det varit toppenväder och jag och A tog en prommenad med Emma i våra parker.

Nu hade fontänerna i stora dammen satt i gång. Hela Pildammsparken var blomstrande och levande.

Här ser man häcken som omger Galatheas hage. Det är en stor park i parken, med blommor och staty och där det skall vara knäppt tyst. Helst skall man bara viska när man är där inne.

Nu har många träd blivit mer gröna.


Smådammarna hade redan börjat få alger på sin yta.

Gässen bråkade med varandra.



Boulebanan och klubbhuset med Hotel Hilton i bakgrunden.


Små romantiska broar och mysiga bänkar.

Överallt hörs grodorna kvacka. Kommunen har planterat ut grodor överallt i stan, där det finns vattendrag. Vissa är ätliga och andra inte.

Var denna vattensköldpadda kommer i från har jag ingen aning. Men den simmade runt i dammen och nu försökte den klänga sig fast medan den solade.

Änderna har fått sina kullar av små dunbollar. Ha ha....söta ju.

I dag var jag och kollade in kamelerna vid Cirkusen. Men det blev ingen föreställning då inträde för en person var 290:-. Sanslöst dyrt och denna Australienska cirkus var väldigt liten. Nu i dagarna kommer cirkus Scott, då blir det nog av att jag går.

8 kommentarer:

  1. 290 SPÄNN FÖR ATT GÅ PÅ CIRKUS?!? You're kidding! Nej, vet du, med såna priser kan de inte räkna med särskilt många besökare. Tänk själv vilken oerhörd kostnad det blir för en familj med två vuxna och två barn ... *ruskar på huvudet av missnöje*

    Men att njuta av våren på stan är som tur var gratis än så länge :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nina/Stjärnkraft

      Det var riktigt hutlöst med de priserna. För många kanske 290:- inte är en så farlig summa, kanske inte, men för att gå på cirkus är det hutlös summa.

      Ibland är det tur man inte har barn...haha.

      Staden kan ge en vårkänslor också även om natur och skog ger mest.

      Radera
  2. Nä, ska jag gå på cirkus får det allt vara gratis. Det är inte min förtjusning. Inte heller att äta grodor (tror jag). Men bilden på grodan var frän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myran

      Ja cirkus skall ju vara ett folknöje inte något lidelesfullt på grund av kostnaden. NJa, käka grodor skulle jag inte heller göra.....verkar segt och skummigt. Haha

      Radera
  3. Oj vad grönt ni fått det. Här har det inte kommit så långt men på god väg. Nu kan man äntligen säga att våren är här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cc

      Ja vi brukar ligga lite före med årstiderna här nere i Skåne. Men snart har ju hela sverige grönt på sina träd och buskar.......

      Radera
  4. Underbara vårbilder du visar. Här börjar det också grönska, men i natt hade vi -4.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppelblom

      Oj vad kallt ni har ännu. Ja våren har kommit långt här nu. Tack för berömmet för mina bilder.

      Radera