onsdag 23 maj 2012

I veckan så var vi på rastgården med Emma så hon fick träffa sina vänner. Men värmen var så tryckande så alla hundarna var helt stilla. Emmas bästa vän, bassetten Sofus, var helt utslagen.

I dag var jag med på sjukhuset för killen jag jobbar hos/med. Lite vy från väntrummet.

En ambulans anlände med en patient.

Vi var tidiga, så väntrummet var tomt. Bara jag och kaffemaskinen, medan killen med sin anhörige, var hos doktorn.


Nu i kväll tog jag med A och Emma till Klagshamn vindsurfing klubb. Här höll killar på med en sorts surfing.


Den här killen hade fått upp en rejäl fart.


Kvällen var underbar. Ett gäng med fåglar komflygande. Luften var frisk och vinden lagom sval.


Emma hade det skönt och hon tyckte det var intressant med allt som hände vid havet.

Surfklubbens loggobräda.


Sjömärket sträckte sig mot skyn.

Mot småbåtshamnen här i Klagshamn finns småbodar som är så himla mysiga. Ligger i en rad längs inloppet.

Emma älskar vatten och havet. Här vill hon gå ner för en trappa för att få vada i vattnet.

Vi kom fram till en bänk där vi satte oss och njöt. Utsikten var härlig.

Kan det bli bättre?


Solen försvann i horisonten och sen for vi hemmåt.

10 kommentarer:

  1. Visst är det en härlig tid nu! Sommar har vi fått. Härliga bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Petra

      Det var längesedan!!! Hoppas allt bra.

      Ja visst är det härligt nu och jag hörde att en vän till mig redan varit och tagit ett dopp på BO01 området...brrr. Nja, inte riktigt än vill jag bada och föredrar hellre kvällsdoppen....

      Emma och jag kanske skall till Lomma hundbad och bada henne i nästa vecka. Hon älskar vara där.

      Radera
  2. Tittar in och säger hej
    Underbart väder i Stockholm idag, +22 och det fläktar lite
    så jag har suttit ute 1 timme och njutit.
    Men alla blir vi trötta av värmen, både människor och djur

    Önskar dig en fortsatt bra dag
    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. zoega59

      Då har ni också fått lite sommar nu då?
      Huvudstaden är så fin på sommaren!!!

      Önskar dig också en bra dag och vecka.......

      Radera
    2. Stockholm är världens vackraste stad, i alla fall tycker jag det

      Radera
    3. zoega59

      Ja kanske det..hehe...men den ligger väldigt fint.

      Radera
  3. Jag kan sitta och titta på havet i många timmar utan att märka hur tiden går, det är så skönt! Vackra bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. rose

      Förr gillade jag inte alls havet. Det var urtråkigt. Var mer en skogsmänniska, men på senare år så har havsintresset kommit mer och mer.

      Att se solen gå ner i horisonten och lukten av friks vind och hav.....finns inget bättre.

      Radera
  4. Så fina solnedgångar!
    Trevlig Pingst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppelblom

      Solen lös så vackert över havet när den höll på att gå ner så ville inte missa ta foto. Sen blev det extra stämmning där på bänken med A och Emma....vi satt en stund och njöt. Är sååå glad för min lilla familj. Trevlig Pingst på dig med.

      Radera