lördag 1 september 2012

Lambrettaträffen på stan.

I dag så var det så dags för Vespaträffen i stan. Den skedde på Stortorget här i Malmö. Det kom inte fullt så många vespor som jag hade trott men en hel del kom och många av dom var tuffa.

Dom stod uppställda så allmäneheten kunde kolla på dom. Nyfikenheten var stor bland Malmöborna.

Det var en liten uppvisning och samling innan prisutdelning för "snyggaste vespan".

Den här var verkligen gammal. Den såg ut att falla sönder när som helst.

Denna mörkgröna föll många i ögonen. Charmigt styre.

Brorsan var med och mötte två vänner där.

Min brorson hade också följt med på sin pappas scooter.



Den här blev min favorit. Mycket därför att den hade exakt samma färg som min scooter.


Nu nalkades snart prisutdelningen.

Pappas vita och brorsans svarta scooter.


Vissa blev sugna på korv.


Här håller dommaren i priset precis innan utdelningen.

Sen blev det en tur genom stan. Jag hängde på. Min bror och pappa kom också med.

Vi kom fram till ett kafé nästan hemma vid mig. Här ställd man upp alla vespor i rad och gick sen och fikade.



Den här vespan vann.

Men denna är ändå min favorit. Påminner ju om min men detta är en vespa och min är en scooter.

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag också sugen på en! Det är ett så häftigt fortskaffningsmedel och snyggt också. Jag hade ju en en gång, men den körde jag ihjäl för att uttrycka det enkelt!
    Jag tror jag ska önska mig en!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    Haha, ja det är svårt att inte bli sugen på tvåhjulingar. Skaffa en vet jag...det är sååå skönt, kul och smidigt. Ett helt annat liv har man med en tvåhjuling.

    Skånegrabben

    SvaraRadera