fredag 22 juli 2011

Polishuset i Malmö vid kanalen.

I dag efter jobb gick jag till min kompis P-o och skulle lämna tillbaka mobiltelefonen jag fått låna. Här är jag på väg från Triangeln mot konserthuset. Det gråa huset till höger är stadshuset och gamla saluhallen till höger, i dag Netto.


Här är stadshusets entré.
 
Malmö S:t Pauli kyrka i bakgrunden. Dessa äldre hus gillar jag och de ligger mellan konserthuset och Värhemstorget.

Här kommer jag till polishuset vid Porslinsgatan och även kanalen.

Polishuset, en enorm byggnad. Här sitter Peter Mangs nu häktad i en av häktena.

Kanalen mot Södertull i centrum.

Så här ser det ut om jag sedan vrider mig till höger mot järnvägen.

Över denna bron skall jag gå för att komma till P-O. Här ligger tråkiga hus blandat med fina äldre.

Här i gula huset till höger, bor min kompis. Vi åt som vanligt en pizza och sedan kaffe uppe i lägenheten framför tv:n och så språkade vi en del också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar