söndag 3 juni 2012

Min vecka som gräsänkling.

I veckan var jag ute med en kollega på en nätt liten pubrunda. Det blev till ett sådant här glas.....det satt gott och var efterlängtat.

Puben låg vid Triangeln och klockan var sen. Kvällen var skön.

Nästa dag lämnade jag Emma på dagis, för jag skulle jobba. Denna USA bil stod utanför dagiset.

I veckan köpte jag också lite bullar på bageriet hemma och tog både City och Metro att läsa.

Det har också haglat rejält. Här fotade jag genom bilfönstret, men tyvärr syns inte haglet så bra.

Solen kom dock fram igen och jag körde ner till hamnen och bangården. Här tog jag lite foton runt järnvägsspåren och hamnbyggnaderna.

Ett långt godståg kom precis åkandes. Det var på väg till av och påkopplingsspåren för att koppla av vagnarna.

Detta lok har stått länge. Tror inte det används mer. Sist jag var här, och det var ett bra tag sedan, så stod dt exakt på samma plats.

Till vänster, en fabrik för metallåtervinning.


Det är bra att lastbilstrailers kan lastas på tågvagnar. Vi sparar dels bensin men också minskar utsläpp.


Malmö är inte bara gamla och moderna hus, parker och vattendrag. Det har också sina risiga ställen och slitna väggar. Som denna mur, väldigt tråkig och ful.

Mobilia, Malmös äldsta köpcentrum, bygger till.

Det var allt för denna gången.......A är hemma från Turkiet igen och vardagen är tillbaka.

4 kommentarer:

  1. Usch, hagel är ju värre än regnet som ständigt faller ner här i Stockholm. Hoppas sommaren snart är tillbaka igen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. shywoman

      Det kom som bara helt plötsligt och det riktigt skvalade ner. Massa små vita hårda kulor.....sen försvann det lika snabbt. Vårt sommarväder har börjat märkligt med värme först och kallare sen...Hur skall resten av sommaren bli tro???

      Hoppas allt bra.

      Radera
  2. :O) Du ser ut att ha haft en bra vecka trots allt. Trevlig nationaldag/Katarina :O)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina

      Det var en toppenvecka och jag hade det rätt hyfsat skönt. Hoppas din/er nationaldag också var bra.

      ;)

      Radera